fredag 2 januari 2009

Vimplar

Jag har beundrat andras vimplar länge och har varit sugen på att sy en egen. Igår kväll, sent som attan, fick jag ett ryck. Ritade mall och klippte till bitar och provade ut hur bitarna skulle placeras. Varför ska man göra något tidigt när man kan göra det vid läggdags liksom? Jag ville helst börja sy igår men jag kan inte sluta förän jag är klar om jag påbörjar något och det hade inneburit att jag kommit i säng efter 2.
Lika bra att slumra en stund och ta det idag. Slumra, ja. Låg mest och funderade på hur jag skulle sy. Retade mig även på att jag slängt ett påslakan med blå rosor på. Jag gillade det påslakanet men det var nött och trasigt. Vad slängde jag det för? Det hade blivit jättefint till vimplar ...
David skulle självklart också nåla "flaggor". (vimplar? sicket påfund) Utrustad med ena nålasken fyllde han en tygbit med alla nålar som fanns att få tag på. Han var ju sysselsatt i alla fall. När vimplarna var klara fick han bestämma vart den skulle hänga.
"Över sängen så jag kan slå på dom".
Nu hänger de över hans säng och än mer stör jag mig på det fula furutaket. Ska vi verkligen vänta ända till sommar? Vet inte om jag orkar nu, ledsnade lite på att måla. Det kommer ju lite påskledigt framöver i och för sig ...
Blir nog till att göra mer vimplar. Maken kom nu och önskade en radda att hänga nere i källaren.


4 kommentarer:

  1. Fint!

    /Systeryster 80/Sarah

    SvaraRadera
  2. De bästa projekten drar man igång strax innan läggdax.

    SvaraRadera
  3. Du ser vad bra det är att blogga och man kan mer än vad man tror. Jätte fint och med vitt tak blir det ännu snyggare.
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...