tisdag 13 januari 2009

Konstlitteratur vs populärlitteratur

Det ska jag kunna till torsdag när jag har tenta. Likaså kanon, tryckfrihet, royalty, yttrandefrihet, Bernkonventionen och Världskonventionen. Ja, just det, inte att förglömma: boktryckarkonsten. Igår sammanställde jag alla anteckningar och lite av det lästa. Gissa om mina ögon gick i kors efter det. Men nu finns allt nerklottrat och redo att präntas in. Jag ska sätta fart. Snart.

Under tiden funderar jag på världsliga saker som om jag ska klippa lugg eller ej. Ja, för mig är det en big deal. Jag trivs i lång lugg men den är ju i vägen hela tiden. Kan nämna att jag har tjockt hår, glatt dessutom. Luggen är oftast uppsatt eller bakom öronen men är håret bakom öronen kommer resten av kalufsen i ögonen i alla fall. Vet inte hur många gånger jag klippt lugg, ångrat mig i samma stund jag gått ut från frisören, vantrivts med den, den skaver i pannan och så har jag sparat ut håret igen. Förra året fick jag ett spontanryck. Knatade in till en frisör, undrade om de hade drop in. Jodå. Då var längden till skuldrorna. Där åkte mitt långa hår och blev axelkort. Jag sparade luggen men mitt hår är så oformbart så det står det härliga till och luggen klipptes kort veckan senare. Ångrade jag det? Ja. Det är för övrigt skitjobbigt att spara ut lugg!

Nu vet jag inte vad jag ska göra. Jag har liksom tröttnat på håret. Vill göra något nytt men vad?? Det är lite tråkigt att bara tona över alla de 1000 grå strån som kommer här och var. Japp, jag är gråhårig. Inte så lite heller för den delen. Just det, har även 2 schyssta virvlar på var sida om pannan som liksom lyfter håret. Asfult ... Kan även nämna att jag är fruktansvärt bekväm när det gäller hår. Tofs är ursmidigt men lite trist. Jag vill ogärna styla och hålla på i evigheter för att få till något, mitt hår styr sig själv så inom 10 minuter är det kaos i alla fall. Tröstlöst ... Nja, något kommer jag väl på? Under tiden får jag fortsätta spana på alla människor med lugg för att se om jag hittar någon inspiration.

Nu är det väl dags att ta tag i litteraturen kanske? Plugg, plugg, plugg. Snart går jag omkring här och pratar med mig själv. Konstigt men förbenat effektivt!

Kram!

3 kommentarer:

  1. Kanske köra på en lite längre snelugg?
    Jag har en virvel på ena sidan vid pannan, och jag har helt enkelt fått acceptera att antingen lång lugg eller snelugg åt "andra hållet". :) 'Vanlig' lugg passar jag verkligen inte i, plus att det ser helt knas ut iom virvlen. :)

    SvaraRadera
  2. Det låter som om du kommer bli besviken om du klipper lugg. Kanske dumt att göra då? :P

    Tack för tummhållningen! Jobbet är som hemstädare/lokalvårdare. Känns inte så främmande mot det jag gör idag. ;)

    Vällingen ja, den har hon valt bort mer o mer för vanlig mat. Hoppas det håller i sig, även nu när vi fått hem de goda näringsdryckerna igen.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Men du är ju så himla söt!!
    och tjockt hår har du ju också..... Nu blir jag grön av avund!!!


    Lycka till i plugget!

    Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...