måndag 5 januari 2009

Julen är ute (och andra tankar)

På 1½ timme är julgran nerklippt och uthivad genom fönstret, julpynt som varit uppe är nerpackat i kartong och alla granbarr förpassade till dammsugarpåsen. Det som är kvar är adventsljusstakar och utomhusbelysningen runt trappräcket. De får nog vara ett tag till. Rätt skönt att få ut julen ändå. Ännu skönare var det att få upp snurrfåtöljen från källaren så det blev mer plats där nere.

Nu är det bara att invänta vardagen som börjar på onsdag. Vill egentligen inte. Har hunnit greja och pyssla med sånt jag tycker om och som fått stå tillbaka för skolarbetet. Känner mig ändå rätt nöjd att jag hunnit med en hel del som jag från början inte tänkt. Nu är det bara Davids tak som flåsar i nacken och stör mig. Skulle börjat i helgen men vi hade inte kvistlack, inget är öppet och igår blev det inget av på grund av en liten sjukling. Taket ska målas men inte än. Jag får väl reta upp mig ett tag till så jag sen får tummen ur och kör ett race? Nu är det bäst att ligga lite lågt med vitfärgen ett tag innan maken får spel totalt. Det har muttrats lite på sina håll över att det är för mycket vitt överallt.

Funderade häromdagen att vi har gjort om alla rum och vrår utom i kök, toaletten på övervåning och där frysarna står. Köket ska göras om i sinom tid. Det är fult men fullt dugbart. Egentligen skulle det räcka med att lacka om luckorna och måla över kaklet så står det ett par år till men vi vill inte lägga den tid eller kostnad om vi ändå ska riva ut det inom några års framtid. Eller kanske tidigare ändå? Man vet aldrig när vi får ett ryck. Toaletten på övervåningen är likadan som köket. Med rosa inslag är det inte övertjusigt men det funkar tills vidare. Frysarna göms bakom en dörr och är det allmänna dumpningsstället för bröte som ska vidare till tippen. Visst vore det trevligt om det var snyggt där med men allt göms bakom en dörr. Smidigt värre. Dessutom vet jag inte hur många gånger jag rensat och ställt i ordning där nere och det blir rörigt inom 2 dagar ändå ... Fattar inte, vi måste ha en hög hustomtar som stökar till för ingen annan i huset gör det ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...