måndag 5 januari 2009

Vaniljhjärtan

Idag med posten kom en liten lockelse på receptsamling adresserat till maken. Klubben kan ju försöka men värva maken, som hittills bara bakat en banankaka och dinkelscones, tror jag inte de kan. Banankakan smakade jag aldrig på, den luktade ju banan. Ena halvan åkte med till svärmor på julafton den andra halvan har idag åkt ut till fåglarna.

Men ... i receptsamlingen fanns ett recept på vaniljhjärtan. Det kan jag använda alla formar till som jag köpte på Återvinningen för den löjligt lilla summan av 3 kronor. Någon försöker nog säga något? Blev sugen på att baka nu men vi är lite fattiga på grädde. Allt annat finns i skåp och kyl men inte grädde. Typiskt ... David och jag får baka en annan dag.

Apropå ingenting. Maken har idag inhandlat kvistlack och 5 liter färg. Nu är det bara att måla tak. Finns ingen ursäkt längre, allt vi behöver finns hemma. Maken får börja så får vi se om jag hjälper till. Det är ju så urbota t r å k i g t att måla tak ...

1 kommentar:

  1. Hej!

    Vet inte riktigt hur strikt jag kommer vara, men hyfsat iaf;-) Tänker skippa bröd, pasta, potatis och godis. Sen får vi se. Ska som sagt läsa på lite först. Som nästa vecka när vi ska till fjällen och äta mat ihop med andra hela veckan, då blir det nog lite si och så...

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...