söndag 25 januari 2009

Morning!

Nu har jag intagit frukost, själv. David håller till i vardagsrummet och mumsar pannkaka framför tv:n. Ja, han började tjata om pannkaka till frukost igår och idag gav jag med men tro inte att jag ställt mig och stekt några. Här hade kylen lite undanstoppat. Maken då? Jo, han ligger parkerad i källaren lite trötter och däven efter gårdagens tipslördag och sedan utgång till Harrys. Jag tejpde en lapp på ytterdörren att han fick gå in via källaren. Jag trodde i min enfald att jag inte skulle bli väckt då. Pyttsan, det small och levde. 2.32 var jag uppe och knatade ner i källaren, maken sitter och surfar och har en inte så härlig doft omkring sig. Nä, han får sova i källaren, vill inte ha in den doften i sovrummet.

Fick sms av syrran att brorsan lagt ut bilder från Australien. Har precis kollat igenom och önskar att jag vorde där också. Konstigt ändå att man har en bild av hur det ska se ut och så ser det inte ut så som man föreställt sig. Det ser ju ut som vart som helst, med lite torrare omgivning och sol och bad. Nej då, jag är inte avundsjuk alls .... "jag trivs bättre här där jag kan lukta på blommorna ..." (dagens lögn ...)

Har även hunnit med att dra en vända på Blocket och hittat en kristallkrona jag vill ha. Synd att den finns 25 mil härifrån och kostar 6000 kronor. Det är pengar jag som student inte riktigt har i plånboken bara så där. Jag får fortsätta sukta och kolla runt.


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...