tisdag 20 januari 2009

Introduktion

De flesta introduktioner till en ny kurs i skolan brukar vara snurrigare än snurrigast men idag blev det ett undantag. I vanliga fall lämnar man salen med 1000 olika frågor och frågetecken innanför pannbenet och en stressande panik för hur man ska klara av allt, men idag slapp vi det. Lite tjafs vid en gruppindelning blev det men det rörde inte mig eller min klass så vi behövde inte bry oss nämnvärt. De berörda stönade och suckade dock lite. Nu ska jag läsa grammatik. Tjohopp ... Shit och pannkaka, jag kan ju inte ett skvatt, nada, zero, 0, no nothing ... Ja, det blir nog grannt det här ska ni se ... Lika bra att jag anmäler mig till omtentan med en gång.

Innan introduktionen hade vi grupparbete. Vi kom igång kl 9 och var klara 13.30. Vi fick ihop 3 sidor som var minimum men det gick förbaskat trögt att skrapa ihop de sidorna. Att vi dessutom satt i in totalt oventilerad bunker gjorde ju inte saken bättre. Inspirationen var i botten och alla sega som kolor. Efter lunch slog matdekadensen in så vi segade ihop ännu mer i vår bunker med varm, taskig luft. Nu är uppgiften inne och vi får invänta domen. Man vet aldrig med den tutor vi haft vad bedömningen kan bli. Hon är lite special om man säger så, men bra ändå måste jag säga. Hur nu den ekvationen gick ihop?


Kram!

2 kommentarer:

  1. Å vad det är skönt att inte plugga ;-)

    SvaraRadera
  2. Grammatik som är så roligt :-) (Jag känner mig rätt så udda som tycker att grammatik är skoj)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...