tisdag 27 januari 2009

Hallfunderingar

Vår lilla puttehall är idag knallröd. Väggarna är klädda i väv och jag blev lite less på denna väv igår. Jag hade tänkt, nu när dörren är bytt, att måla om till ljusblått men så började jag fundera i andra banor. Först kom jag att tänka på den rulle täckväv vi har i källaren från när jag tapetserade källardörrarna. Kanske skulle vi använda täckväven i hallen? Sen började jag fundera ett steg längre. Jag gillar verkligen råsponten i gästrummet, kanske skulle vi (läs maken) smälla upp det i hallen och måla ljusblått? La fram detta till maken igår och han besvarade inte min önskan med ett glatt "Ja!" som jag hoppats på. Istället kom ett "ahh, hmmmm ..." Å andra sidan var han helt inne i tv:n och då ska man definitivt inte försöka kommunicera med honom. I alla fall inte om man vill ha vettiga svar. Det brukar komma en del flummiga svar som inte alls stämmer överens med vad man frågade.

Så, jag vill nog hellre ha någon schysst tapet och då måste täckväven upp för att jämna till väggarna. Men råsponten tror jag blir så mycket snyggare men det innebär garanterat mer jobb, såga och hålla på. Maken får skena ut och in, fram och tillbaka till kapen i garaget, mäta och dra en svordom om vartannat. Täckväv och tapetsera är nog mindre knöl (i alla fall vad jag har föreställt mig) och något jag kan fixa själv. Men på hur lång tid är en annan 5:a ...

Ja, vi får se. Hur det än blir så ska den inte fortsätta att vara knallröd. Vet inte riktigt vad jag tänkte med när jag fick för mig att jag ville måla hallen röd? Nu har jag i alla fall tröttnat på färgen och jag tror ju på Feng shui och den är definitivt ingen höjdare för mitt humör, speciellt inte när Eva visar framfötterna.


Lämna gärna ditt namn till utlottningen av ett tyghjärta!

1 kommentar:

  1. Kan du tapetsera kan du sätta råspont. Jag håller på att sätta just råspont i tvättstugan nu. Det är inget jag gjort tidigare men det är jätteenkelt. Det som är värt att tänka på är att inte spika fast den senaste brädan innan nästa e på, det e lättare att få in på nästa... Fattar du, jag e grymt dålig på att förklara...

    Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...