onsdag 14 januari 2009

Åt fanders ...

Idag har varit en sån där dag när teflonpannan slagit till bokstavligen, värre än värst och totalt! Plugga till tenta? Ingenting gick in, allt som satt igår var som bortblåst. Vad innebär Nationens minne, textanalys, argument för läsning, tryckfrihet, kanon, vad 17 är kanon??!! Jag blir stressad och börjar läsa litteratur istället. Inte ens det går in. Allt är helt kajko. Blir än mer stressad, jag måste ju kunna detta! Att stressa upp sig gör ju inte saken bättre. Lunch, jag behöver lunch sen funkar nog kolan igen. Trodde jag. Likadant som innan. Ringer maken och ber om förhör ikväll. Jodå, det kan han ställa upp på om det serveras ett glas vin. Såld!
Fast, jag måste ju kunna lite inför förhöret. Försöker lite till men det funkar inte, stressar upp mig ännu mer och allt låser sig. Nattsvart är en bra beskrivning i detta läge. En tidigare tutors ord klingar i huvudet "Dagen före tenta ska man inte plugga, man ska göra något roligt". Det kanske stämmer? Jag behöver nog ett break.



Jag drar iväg till Röda Korset och kollar. Hittar ett blårandigt tyg. Ingen aning vad jag ska ha det till men 5 kronor är ingen peng. Något hittar jag på. Betalar och åker vidare till nästa Röda Kors-butik. Där finns många saker och de har rea på tyger och kläder för 10 kronor styck. Hittar massor men inget jag vet vad jag ska ha det till. Åker vidare till Återvinningen. Försöker under tiden dra i skallen vad Nationens minne är. Något kommer fram men det står still. På Återvinningen strosar jag länge. Hittar dessa små glas som jag är lite osäker på vad det är för sorts glas. Någon som vet? De känns som de skulle kunna vara små likörglas. Fina var de i alla fall och de fick bli hållare till värmeljus.

Nu är sonen upplockad från badkaret. Han har roat sig kungligt med en balsamflaska. Jojo, jag säger då det. Resten kan ni nog räkna ut själva. Det var inte mycket balsam kvar i den flaskan om jag säger så.

3 kommentarer:

  1. Men du, var hittar du alla dessa roliga secondhand butiker? Vadå återvinningen? Finns det fler sådana ställen i Sverige?

    SvaraRadera
  2. Aaha! Tack för svaret! Du hittar så fina grejer där!
    Jag har uppdaterat mitt inlägg med recept nu!

    SvaraRadera
  3. Jag håller tummarna för dig idag. Tror säkert det mesta sitter där nu när det väl gäller!

    Saknar dig på msn - när kommer din dator tillbaka? *kram*

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...