lördag 31 januari 2009

Tältet

Ehh ... det här med att moona någon fick just nu ny innebörd. Ni vet vad moona är va? Jag blev precis moonad, big time av sonen! Han står på pallen framför diskbänken och blaskar med vatten, en favoritsysselsättning och han kan stå där läääänge. Självklart är han nakenfis för det blir blött överallt och då menar jag verkligen överallt. Av någon dum anledning skulle han prova att dricka vatten ur pinnen från klubban han precis slickat i sig så han ställer sig upp på pallen, stoppar huvudet ner i slasken och hans lilla stjärtparti riktas ut och upp mot taket. Trevligt värre. Nog för att han har en söt rumpa men denna syn var bara skrattretande (jag garvade i alla fall ... men så har jag taskig humor). Varför kan inte jag också ha en söt liten rumpa istället för den ladgårdsvägg jag har nu?? Idag kände jag att jag ville vara lite fin i håret så jag plockade fram locktången och lekte lite. Rätt kul, och hör och häpna och kors i taket: lockarna är kvar än! Annars brukar de räta ut sig inom sisodär 10-20 minuter ...


Första plagget jag sytt in

Ja, här hänger det forna tältet, numera klänningen, på tork. Vad kan jag ha lagt in, 10-12 cm från nederkant och centimetrarna minskar ju längre upp mot armhålan man kommer (Evelina, jag sydde in ända till armhålan). Ni ser att den är genomskinlig va? Även igår drällde jag omkring och mös i den med ponchon över, så den har blivit använd. Nu behöver jag bara använda den 7 gånger till så har jag "tjänat" in på den. Vad då, undrar ni? Jo, ni förstår, jag läste ett spartips för många herrans år sen. Tvekar man inför något man vill köpa så kan man använda sig av 10 kronors regeln. Med andra ord det man vill köpa ska inte kosta mer än 10 kronor/användningstillfälle. Så tvekar man om stövlarna med livsfarligt hög klack för 1200 kronor kan man fråga sig själv: kommer jag använda dom här 120 gånger? Enkelt va? Jag kan erkänna att jag inte alltid följer denna regel själv. Många plagg hänger och bara "kostar" i garderoben. För att inte tala om allt annat som inte används men det tar vi en annan gång ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...