lördag 24 januari 2009

Vardagsrummets äldre nyheter

Sitter här och roar mig framför datorn medan maken och en kompis styr i ordning hemmagjord pizza åt de övriga grabbarna som sitter i soffan och pratar skit. Här är det tipslördag förstår ni. Jag har sytt 2 vimplar (bild i högerkanten), en till uteplatsen och en till Davids koja. Matchande självklart. Här nedan ser ni de övriga två lakansgardinerna jag gjorde klart igår efter inspiration från signaturen "Fluffiga moln" på Familjeliv. Igår satt maken tyst och filosoferade och kläcker sen ur sig: "De är rätt fina". Det betyder att de har fått godkänt och jag känner mig riktigt nöjd med hur det blev. Vardagsrummet har fått en annan känsla, trevligt och ombonat.


Fönstret mot vägen

Fönstret mot garaget
Nu börjar det lukta pizza här, snart är det dags för mat. Jag lurar på om jag ska åka iväg och köpa mig en påse eller ostbågar? När grabbarna käkat pizza går de ner källaren och ska sitta där nere och småljuga och kanske spela Guitar Hero. När David somnat får jag roa mig själv och det blir nog en film. Popcorn eller ostbågar?? Hmmm ....

1 kommentar:

  1. Popcorn kanske är nyttigare (?) men ostbågar är godare! :)

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...