måndag 12 januari 2009

Det här får jag säkert äta upp ...

Lillfisen fick sin sista flaska välling i lördags och igår och idag har han ätit jättebra. Jag inbillar mig säkert men idag har han chockat. Frukosten på dagis var väl sådär, han verkar inte vara en frukostmänniska. Lunchen vräkte han i sig 2 portioner. Mellis 1 smörgås. Vi åkte och handlade när jag hämtat honom. Där ville han ha ett äpple och tuggar i sig det. I vanliga fall brukar han musäta 2 tuggor och sen kommer "jag vill inte ha mer ...". Stressar vidare till makens jobb. Ena bilen är på service och vi måste hämta den innan 16.30. Väl på makens jobb sitter han i möte och tydligen har verkstaden öppet till 17. Vad stressade vi för??

David vill ha blåbärssoppa på makens jobb och dricker 2 små koppar. Efter det vill han ha choklad. Va? Det är skållhett från maskin men ½ kopp får han i sig. David ska självklart åka med i pappas racerbil när vi äntligen kommer iväg mot verkstaden så jag får åka vidare hem själv. Hinner lagom hem och parkera bilen när mobilen ringer. Det är maken som undrar: "vill du ha något från en viss skylt?" (översättning: McDonalds)

Grabbarna kommer hem med käk. David valde hamburgare. Han brukar alltid mumsa nuggets. 3/4 av hamburgaren får han i sig och några pommes. Maken och jag kollade på varandra, så mycket har han aldrig petat i sig! Undrar om jag inte märkt en positiv förändring i humöret också? Det brukar ju alltid vara gnälligare än gnälligast vid dagishämtning. Ja, det återstår att se men det är så skönt att se att han äter! Sen han matvägrade i 5 veckor när han var under året har jag haft nojja över maten. Nu kanske det är dags att slappna av på riktigt?


Kram!

1 kommentar:

  1. Åh vad glad jag blir att höra att han äter! Måste säga att Hanna ätit bättre de senaste dagarna också, och då inte ätit sin vanliga välling. Kan det ha en sån tydlig påverkan?!
    Kram

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...