söndag 11 januari 2009

Rabarberfat



I somras hade jag dille på att gjuta rabarberfat. Vet inte hur många påsar finbetong jag gjorde av med, 2 eller blev det 3? Att gjuta var inga problem, det gick rätt fort men att pilla bort rabarberbladet på andra sidan tog däremot längre tid. Bilden ovan är min tabbe från första gjutningen. Är man som jag, nyfiken och måste pilla på allt så går det som sig bör. Betongen hade inte brunnit färdigt när jag, nyfiken som vanligt, lyfter lite och fatet knäcks mitt itu. Förbannat ...
Ja, det var bara att gjuta nya. Istället fick den trasiga bli dekoration i rabatten mot gatan. Ja, det funkar det med.

1 kommentar:

  1. Det ser himla bra ut där också. Ingen som ser att det inte är helt. Snyggt!

    SvaraRadera

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...