måndag 19 januari 2009

Måndag

God morgon!


Fick ett sms av pappa på morgonen som vidarebefodrat ett sms från lillebror. Klockan 2.10 satt han i Hong Kong och väntade på flygplanet som ska ta honom vidare till Australien. Min lillebror, har gett sig ensam ut på en resa i Stora världen. Det är häftigt det!!

Det drar lite i fingrarna att plocka fram symaskinen igen ska ni veta. Känner att jag även skulle vilja ge mig iväg och spana efter lite nya och andra tyger för lite mer variation. I morse när vi vaknade snöade det för fullt och gör det fortfarande. Snön ligger tjock på backen och det ser riktigt mysigt ut. Varför kunde det inte vara så här på julafton för? Får nog ge mig ut för att skotta ett par gånger idag. David är hemma idag. Igår när han skulle i säng hade han lite var i ögonvrån och jag förväntade mig en explosion och rejäl ögoninfektion när vi vaknade. Hans öga ser helt ok ut, inget var än så länge men han får vara hemma ändå. Det verkar som hela familjen gått och dragit på sig en förkylning dessutom. David började och har smittat oss, nu nyser och snyter jag och maken sitter på jobbet och snörvlar.

Började läsa lite grammatik igår, lagom när jag hoppat i säng. Maken vände ryggen till, jag försökte hänga med i alla konstiga ord som nämndes i boken men gav upp och släckte. Då börjar vi prata istället och bubblar på om allt möjligt. Säkert inget livsviktigt för jag kommer inte ihåg ett smack vad vi pratade om. 23.30 tyckte vi att det fick vara nog men några ord hann yttras ändå. Jag fryser något så förbaskat, puttar till maken som börjat komma in i John Blunds värld och grottar mig in hos honom och värmen. Åh, så varmt och gött! När jag tinat upp makar jag mig försiktigt därifrån. Makens andetag i nacken är föga värmande, äh, jag drar till min halva igen. Tårna är dock fortfarande isbitar och det frestar och köra under fötterna till maken men så taskig kan jag inte vara. Då jäklar hade jag fått på moppo, tro mig!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Trevligt att du tittat in och tack för att du lämnar en kommentar!
Kram/Heléne

Linkwithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...